Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Tak jsem se přihlásila do seznamky III

Nová zkušenost, nebo stará? Zpočátku mi to nedocházelo, ale asi se to dalo čekat. Muži, alespoň u nás, se nemění...  Jejich systém hodnot je stále stejný. Muži, zvlášť ti starší se až panicky bojí zralých žen. Proč?

Procházím si nové návrhy partnerů a hle, jeden o sobě píše tak úžasně, že neváhám ihned odpovědi komentovat. Jedno lepší než druhé. Konečně jsem HO našla! Neuvěřitelné, on má přesně ten samý náhled na život jako já. Ještě posílám zprávu, že své životní zkušenosti a hlavně ty společné hodnoty můžeme prozkoumat při schůzce. Pak se ozval můj kamarád Honza. Domluvili jsme se, že zajdeme spolu na pivko nebo se vykoupat do  řeky. Honza je jen kamarád, jako partner by byl pro mě moc starý. Osmnáct let rozdíl možná nevadí, když je chlapovi padesát, to už má rozum, ale když je mu přes sedmdesát, už to přece jen není ono. Ano, vždycky jsem vyhledávala starší kluky, protože se "vědělo", dokonce jsme se to učili ve škole na biologii, že kluci dospívají pomaleji. Říkalo se, že jsou tak tři roky pozadu za námi, dívkami.Také se mi dostal do ruky asi v šestnácti slavný román Jana Eyrová, její milý byl starší o devatenáct let. Láska jako trám. Ale po zkušenosti, kdy můj milovaný kamarád, který byl starší o dvanáct let, umřel, chtěla bych někoho mladšího. Já vím, mladší může umřít taky z ničeho nic, ale ta pravděpodobnost je menší, říkám si. Ale zpět k Honzovi. Poseděli jsme u stánku na cyklistické stezce samozřejmě s nealko Birelem a pak jsme jeli dál k řece. Pochlubila jsem se, že jsem asi někoho našla a těšila se, že až se vrátím domů, bude tam určitě odpověď. Byla a zcela nečekaná. Koukám na návrhy partnerů a ten co mě zajímal tam není. Co to je? Vracím se do mailu a přes něj, nemohla jsem si ani jméno hned uvědomit, ale nakonec přece, Petr 59 Jihlava, kliknu a (!) červeně napsáno: "Tohoto člena bohužel nemůžete kontaktovat. Buď svůj profil vymazal nebo vás vymazal ze svých návrhů partnerů." Nechápala jsem, vypadalo to tak slibně. Honza mi to vysvětlil hned druhý den. "Jó takovej devětapadesátník hledá ňákou mladší, ty si pro něj stará!" No jo, začíná mi svítat, nejspíš si řek:"Hele jí, babu, na tu sem čekal, šup s ní pryč". No jasně, vždyť nejspíš s nějakou takovou se šťastně rozvedl a asi neměl to štěstí, aby pochopil její hodnotu". Ono to možná ani nešlo, byla jiná doba. Byla spousta tabu, celá řada předsudků, příkazů a hlavně strašáků a co nám přikazovaly? Třeba ono kdysi běžné a zcela obecně povědomé: "Neberou se z lásky, ale proto, že musí!" a "Každé druhé manželství se rozvádí". K tomu nejapné vtipy o manželkách - čarodějnicích, slepicích, zrádkyních, ztvárňovaných vždy jako strašidlo s natáčkama na hlavě a maskou na obličeji, písničky o nesnesitelných a panovačných družkách atd. Ano, v tom jsme vyrostli a prožili hlavní část života. Tu rozmnožovací. Teď se neříká družka, ale "přítelkyně" a to už není tak svazující. Dokud je to přítelkyně, dobrý, až přestane být, vyměnit. Žádně úřední svazky, stojí to jen peníze a nic to nezajistí. Vývoj nezastavíš. I já jsem kolikrát na pochybách, proč to vlastně dělám, když jsem utekla z manželství i družského poměru, protože už to bylo o ničem. Dva lidé, kteří si nemají co říct. Žijí vedle sebe, protože je to podle zákona.

   Tak jo, vážený, vyloučil si mne, aniž bys mě znal. Ono se dá napsat leccos do toho dotazníku, ale asi málo kdo je skutečně bdělý, jak říká pan Dušek. Používají se fráze a vůbec se nepozastavujeme nad jejich obsahem. Jeden člen také psal, že hledá "spřízněnou duši" a když jsem se podivila nad tím, že je nevěřící, odpověděl krátce a jasně:" Spřízněná duše je sousloví, které nemá nic společného s vírou, tak to aspoň beru já. Zdravím Karel." Spi dál, Karle, třeba se jednoho dne probudíš a pochopíš. 

  Mám moc ráda film "Lepší pozdě nežli později",to je přesně o tom. Jak říká sestra hlavní hrdinky: "Muži hledají zajíčky a starší ženy zůstávají na ocet" a také " Muži, zvlášť ti starší, se až panicky bojí aktivních a zajímavých žen". Nevím, jestli jsem zajímavá, ale aktivní určitě. Mám své názory a životní hodnoty jsem si poskládala na základě zkušeností, už mi nikdo nic nenabulíkuje. Jsem sebevědomá a rozhodně se necítím podřízeně ve společnosti mužů. Hledám kamaráda, se kterým bych sdílela spíš ty radosti, doprovod na různé akce a chybí mi sex s milovaným člověkem. 

   Fotografie, to je taky "dílo". Když vidím tu přehlídku "dědulů", nechce se mi věřit, že jsou to moji vrstevníci. A když vypadá trochu k světu, tak si mě vymaže z kontaktů, no není to k uzoufání? V diskuzi u předešlého blogu mne dva diskutující nabádají, abych byla trpělivá, že oni se také seznámili touto cestou a jsou šťastní už například šest let. A taky, že nemám srovnávat, tedy hledat kopii mého milovaného kamaráda. I to je těžký, protože s ním ta Láska proudila. On mi dokázal to srdce otevřít. Tak nevím.....

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Jiřina Faltisová | středa 12.8.2015 18:45 | karma článku: 25,16 | přečteno: 4432x
  • Další články autora

Jiřina Faltisová

Přímá volba prezidenta a diskriminace žen

Asi to není "téma dne", ono se na to nějak pozapomnělo. Bohužel problém graduje. Mezi kandidáty na prezidenta už žádná žena není. Proč asi? Že by se nenašla žádná schopná?

9.12.2017 v 17:34 | Karma: 12,03 | Přečteno: 556x | Diskuse| Společnost

Jiřina Faltisová

Demagogie pana Okamury II.

Já si myslím, že problémem pana Okamury je jeho nabubřelé ego. Já jsem byl první, já od začátku říkám, já jsem přišel s tímhle ... a naopak za to může vláda Sobotky, Babiše a Bělobrádka ( i bez Babiše...)

4.11.2017 v 14:06 | Karma: 16,68 | Přečteno: 956x | Diskuse| Politika

Jiřina Faltisová

Demagogie pana Okamury

Reakce na vaše vystoupení ze dne 19.5. 2017 na SVČS. Jste demagog a sázíte na českou závist a nepřejícnost. Mluvíte pod heslem "Proti všem" spolupráce vyloučena.

25.5.2017 v 15:27 | Karma: 13,80 | Přečteno: 941x | Diskuse| Politika

Jiřina Faltisová

Prezidentský kandidát Horáček

Moje reakce na rozhovor v Deníku.cz.. Řekla bych, že je na dobré cestě, jen zvolil nesprávný čas. Jeho studium sociální antropologie a snad aktivity, založené na setkávání s lidmi, jistě přináší výsledky, ale problém je jinde...

17.12.2016 v 15:45 | Karma: 32,68 | Přečteno: 1370x | Diskuse| Společnost

Jiřina Faltisová

Ruská propaganda něco jako paní Kolombová?

Nějak narážím stále jen na to, že Rusko je hrozba a pořád se tu přesouvají USA jednotky, zbraně a radary, stále nové vojenské základy USA kolem Ruska, ale pozor(!) na ruskou propagandu. Něco jako dvojitý agenti nebo kontrašpioni?

26.11.2016 v 16:32 | Karma: 40,25 | Přečteno: 1406x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Britská učitelka spala s žáky, s jedním otěhotněla. U soudu přiznala „chyby“

14. května 2024  20:57

O chybách a zničeném snu nyní u soudu v Manchesteru vypráví britská učitelka, kterou policie viní...

Přispěli straníci i známí miliardáři. Kdo dává politikům peníze na kampaň

16. května 2024

Premium Eurovolby se blíží a na sítích, v ulicích i debatách právě vrcholí boj o hlasy voličů. MF DNES se...

Honzu jsem neschovával, říká o partnerovi ředitel ČT Jan Souček

16. května 2024

Je brněnský patriot, ale když se stal generálním ředitelem České televize, musel se Jan Souček (49)...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Mluvit se bude o jednotě i Ukrajině. Putin přiletěl do Číny na státní návštěvu

15. května 2024  22:42

Ruský prezident Vladimir Putin přiletěl do Číny na státní návštěvu. Sejde se mimo jiné se svým...

  • Počet článků 212
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1304x
Žena s velkým množstvím zkušeností, která vychovala tři děti a žila dlouhodobě s dvěma partnery(postupně samozřejmě).Mám studium psychologie jako koníčka. Vážím si moudrých a odvážných lidí. "V Boha nevěřím, já vím že je!! citát. Junga, se který se ztotožňuji. Dobro a zlo je jen úhel pohledu.

Seznam rubrik